Heridas. Mujeres de Federico García Lorca

Divendres 30 d’agost
Teatre Municipal de Girona, 19:30 h
Gratuït

Sinopsi

Cinc dones ferides. Cinc dones esquinçades pel punyal de la vida, de l’amor i de la mort. La mare de Bodas de sangre, Yerma, Mariana Pineda, Bernarda i Doña Rosita. Cinc crits ofegats. Silenciats. I aquest crit soterrat, aquest afany irrefrenable de llibertat, de vida, d’amor sense límits és el que mou les cinc dones. I ho és fins a fer-se un cop contra el mur de la realitat mediocre i mesquina i opressiva que les envolta, o contra les seves pròpies limitacions heretades generació rere generació, com en el cas de Bernarda. Aquí rau al mateix temps la seva grandesa i humanitat. En aquest anhel de vida que transcendeix «las piedras sin jugo» de la realitat imposada i que tenyeix de verd esperança l’aigua vermella de la tragèdia. En apropar-nos a la ferida fonda del dolor, en furgar entre les arrels de la desesperació, arribem potser a l’últim santuari de l’ésser humà, aquell lloc on tots habitem i tots ens reconeixem.

 

Breu història del grup

Youkali Escena és el somni d’uns apassionats del teatre amb una mateixa necessitat: actuar, treure tots els personatges que porten dins, que s’han anat quedant en ells al llarg de la seva vida, que els han prestat les seves emocions, que els han fet madurar…, i descobrir tots aquells altres que els esperen, que els deixaran la seva empremta i pels quals habitaran a Youkali. L’any 2014 el grup va posar rumb a aquesta illa misteriosa amb l’ànsia de viure l’escena des de tots els angles, de construir el seu projecte teatral des dels fonaments i cuidar-lo i veure’l créixer com un fill. Volen gaudir de tot i no perdre’s res de l’ofici teatral: sentir-se com aquells còmics que passejaven la pobresa i el talent pels camins. Creuen en el teatre com una forma d’entendre la vida, i l’ànima de l’ésser humà, com un mitjà de recerca de la bellesa i de la transfiguració de la realitat. I aquesta és la seva filosofia de grup: abordar un teatre innovador sempre amb noves propostes escèniques.

Tags: