
24 ag. The stolen happiness
SINOPSI
L’Anna mai va tenir dret a la seva opinió, ni a les seves tries, ni a la seva vida. Tothom al seu voltant pensava que sabia millor que ella mateixa què havia de somiar, a qui havia d’estimar i què havia de ser. Semblava que sempre seria com va ser al començament: el marit no estimat, Mykola, les tasques domèstiques constants i el dolor trencant-li el cor. Però el seu estimat Mihailo, que per a ella encara era mort, va tornar. I l’Anna, amb ell, va ressuscitar. La seva ànima recordava com alegrar-se i ser feliç. Però n’hi havia prou amb la passió per restaurar la veritable Anna? Una dona que s’havia trobat cara a cara amb la por, el dolor, la memòria i els sentiments ferits, i que està estrangulada pel «collaret de llàgrimes». Fins a quin punt la societat pot investigar la teva vida, que segueixes enterrant a la tomba quan encara ets viva? L’Anna trobarà el camí cap a la llibertat interior? Tindrà la força per fer-ho? Entendrà qui li va robar realment la felicitat? Intentem-ne trobar les respostes junts. La mística de la vida i el drama de l’ànima humana en collages de música plàstica i ètnica interpretats per quatre actrius.
BREU HISTÒRIA DEL GRUP
Daniel Dillon, director, dramaturg, batxiller en educació artística i màster en estudis avançats de literatura espanyola i hispanoame- La companyia Splash ja fa 13 anys que està constituïda. Si bé al principi era un estudi per a aficionats, ara és una companyia potent amb un teatre de cambra propi al centre de Kíiv (Ucraïna) i directors professionals. Els actors són graduats d’universitats de teatre i de l’escola Splash (que treballa sobre la base del sistema de Stanislavski amb elements d’altres escoles del món). L’equip de teatre ha estat convidat repetidament a festivals, en què han guanyat premis i han trobat amics de confiança. Abans de la pandèmia de la covid, la companyia va tenir la sort de visitar més de cent festivals en divuit països. Entre els més importants, hi ha el Mondial du Théâtre de Mònaco, el FITAG de Girona i el Kultour on Tour de Bremen (Alemanya). Per tant, l’equip té molta experiència en l’adaptació ràpida de produccions a qualsevol escenari (inclosos els teatres professionals).